Motori > Vaša garaža

HARLEY

(1/1)

motoklasik:
 
HARLEY


Mislim da smo tek posli u gimnaziju, 1972.god. a drug iz razreda dobije veliki katalog Harley Davidson-a. Svaki model na po par strana, ceo motor i posebno slike pojedinih detalja.
Delovalo je nestvarno. Slike Elektra Glajd modela dok ide kroz nestvarne predele pustinje  Nevade, ili Sportster na ulicama Los Andjelesa.

Pojavila se tada i legendarna Honda CB 750 Four, tehnicki savrsena, superiorna u odnosu na Harley u svakom pogledu. Neverovatno mi se svidjala i tada i danas ali na svoj nacin, a Harley me je fascinirao svojom masivnoscu, decenijama nepromenjenom koncepcijom i klasicnim izgledom.

Realno, bilo mi je tada jasno da necu nikada imati takave motore, nisam se jos ni Tomosa bio dokopao, ali bilo je lakse da lazem sebe i zamisljam kako ce jednog dana da stoje u garazi i cekaju da krenemo negde u voznju. Da sam tada samo mogao da znam da ce doci vreme kada cu ta svoja decacka mastanja poceti i da ispunjavam.  A mozda je i bolje sto nisam znao, jer ne bih mastao a onda ne bih imao cega da se secam.

I tako je, pre nekoliko godina dosao na red i Harley. Doduse, prvo sam kupio Yamahu Dragstar, da vidim da li je to uopste tip motora koji mi odgovara jer pre toga nisam vozio motore te vrste. Zasto bas Dragstar?  Zato sto jedini od svih (japanskih) kruzera i dalje ima vazdusno hladjenje i gvozdene blatobrane.
Naravno bio sam odusevljen, kruzer je tip motora koji smiruje i opusta, gde se tokom voznje vidi i okolina, zapamtim kuda sam prolazio jer nije potrebna velika koncentracija na samu voznju pa ostane sve u secanju a ne samo put ispred i po koji kratak pogled na stranu u pauzi na nekoj duzoj ravnoj deonici.

Kupio sam Road Kinga, poslednji model Evolution serije, pre nego sto se pojavio Twin Cam. Dvobojni, kombinacija metalik  tamno zelene i crne.


visitors can't see pics , please register or login



Odmah sam osetio razliku u radu izmedju njega i japanskih kruzera u specificnim vibracijama koje se prenose sa motora. Obe klipnjace su povezane na jedno isto koleno radilice zbog cega je prednja proslicovana kao zmijski jezik, da bi tuda prosla druga klipnjaca. Paljenje u cilindrima se odvija naravno u razlicitim trenucima, ali se ipak prenosi na isto koleno radilice sto izaziva te njegove jedinstvene vibracije, uz karakteristicni ugao od 45 stepeni medju cilindrima. Japanski V-twin motori imaju tehnicki savrsenija resenja, ali kod Harley-a se u poslednjih stotinjak godina, sve do danas, uz neka prakticna poboljsanja, primenjuje ova koncepcija.  Pri tome, imam utisak da ce se primenjivati i narednih sto godina.

Vec je dosao sa dosta opreme, sa deklovima na motoru, primaru i menjacu koji su bili su sa zlatnim HD logom, sa velikim hromiranim prednjim i zadnjim fuzasterima kao i heblom kocnice i klackalicom menjaca u istom stilu, sa velikim top kejsom u boji motora sa udobnim naslonom, vetrobranom, dodatnim farovima, deflektorima za vetar na prednjoj viljusci i jos kojesta.


visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login



visitors can't see pics , please register or login


visitors can't see pics , please register or login



Ja sam, posle nekog vremena privikavanja, odlucio da malo preradim samu masinu  i to redom, pocevsi od kucista filtera za vazduh koje je sada Edelbrock sa KN filterom unutra. Ubrizgavanje je zamenjeno klasicnim karburatorom, doduse malo naprednijim od serijskog. Sve je to, naravno, moralo da prati i drugo (Dyna)  paljenje, pa onda i kruci molibdenski podizaci ventila (bregasta je kod Harleya u big-twin modelima  jos uvek u bloku motora), a i ugradjena je druga bregasta osovina koja je omogucila promenjeni razvod ventila kako bi se ove promene osetile i na obrtnom momentu koga sada ima dovoljno vec od 1500 obrtaja.

I na kraju, drugi izduvni lonci, kao slag na torti. U toku voznje na konstantnom gasu mocno i duboko brundaju, a svako odvrtanje gasa izaziva potmulu, duboku grmljavinu.Poseban je osecaj kada uz tu grmljavinu  jos na malim obrtajima pocne da ubrzava masa od (zajedno sa mnom) skoro pola tone.

Nije to sve bilo ni malo jeftino, ali ovo je bio jedan od retkih slucajeva kada nesto debelo preplatim, a pri tom mi nije zao ni jednog evra. I kada to poredim sa osmehom koji mi se uvek javlja na licu kada sednem na njega – cena je tada prihvatljiva. Dodatno zadovoljstvo je  to sto taj osmeh mogu i sam da vidim kao u ogledalu u bilo kom od mnostva sjajnih, hromiranih delova.



visitors can't see pics , please register or login


Sa kojim sam samo zadovoljstvom birao i kupovao poseban alat za njega. Okasti i viljuskasti colovni kljucevi, pa colovne gedore, odjednom u glavi novi pojmovi – pet osmina, tri sesnaestine, jedna i tri cetvrtine i slicni nazivi kljuceva. I inbusi, naravno colovni,  jedino su toreks srafovi isti. A tek kad menjam ulje – zadovoljstvo traje celo pre podne jer se menja na tri mesta, tri razlicite vrste ulja – u motoru, u primaru tj. kvacilu i u menjacu.

Posebno mi se svidja sto na njemu nema ni jednog krhkog ni tankog dela. Niceg sto bi se moglo nepaznjom polomiti. Sve je masivno, gvozdeno i debelo. Oseti se to odmah kada bilo koji deo skinem i uzmem u ruku.

I sad, kakav je motor  Harley? 

Tesko je reci, ima dosta motora koji su i brzi i lepsi i jaci i bolji i tehnoloski napredniji i laksi i upravljiviji i jeftiniji i ekonomicniji  itd, itd… i sve je to potpuno tacno.  Niko razuman ga ne bi kupio, posebno ne po toj ceni. Razumni ga ni ne kupuju, kupuju ga oni koji motor biraju srcem.

Ali, kakav je motor Harley?  Jednostavno -  neponovljiv.

meelosh:
слична прича , пар yamaha између њих и v star silverado а након ње softail heritage
Ковилово прва презентација harleya у Србији , прва вожња и било је јасно који ће мотоцикл бити следећи
ако се добро сећам видео сам тамо овај мотцикл

motoklasik:

Da, bio sam sa njim na toj prvoj Harley-evoj prezentaciji u Kovilovu.

Sve sam ih probao, neke caki i po dva tri puta.

Sistem je bio taj da sam se samo prvi put prijavio i cekao red za odredjeni model, a kasnije, stanem sa strane i sacekam da grupa krene i onda sednem na neki motor koji nisu stigli da raspodele(a uvek je bilo po nekoliko motora u ostatku) i prikljucim se grupi kao poslednji. Najbolje je bilo biti poslednji u grupi. Kod zaokreta nazad na ovcanskom putu pustim ih da stignu skoro do zrenjaninskog puta pa onda imam ispred sebe prazan put i zavrcem gas kako hocu, nezavisno od grupe... :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

Idi na punu verziju