Motori > O motorima

Prica o coperima...

(1/2) > >>

Boban-motomehanika:
...ili vrste i pod vrste copera koje danas najcesce srecemo. Iako neki copovanje motorcikala vezuju za godine nakon zavrsetka 2. svetskog rata, copovanje motorcikala je u stvari staro koliko i sami motorcikli. Naime copovanje i seckanje klasicnih motorcikala je pocelo odmah nakon njihovog nastanka jer su ih vlasnici prilagodjavali raznim namenama. Prim. za sport, transport tereta, brzinske rekorde, voznju po svakakvom terenu itd. Od tog vremena sa samog kraja 19 veka do danas se skladne linije i uspela tehnicka resenja provlace kroz vase copere,kruzere, bobere, bord trakere, sou bajkove, skremblere,drag bajkove, pover tehno kruzere, kafe rejsere pa cak i trajkove, mada zbog obilja razlicitosti postali su svaki pravac disciplina za sebe...ali sustina je ostala ista. Cak i da sve ove discipline pomesate i stopite u jedan motorcikl, on ce biti veoma originalan i jedinstven a vama kao njegovom tvorcu najlepsi.A to je poenta svega.                                    Copovanje motorcikala u onu formu koju mi danas poznajemo pocinje '50-tih godina proslog veka i to kao izraz bunta ali i kao nacin da se tadasnjim teskim motorciklima sa prilicno slabim masinama poboljsaju performanse i vozne karakteristike. Skidaju se sa motorcikala sve suvisne stvari kao sto su teski duboki blatobrani, kutije za alat, suvozacka mono sedista i sve drugo sto nije neophodno a doprinosi smanjenju tezine. To je vreme pravih Bober copera kakve danas poznajemo. Vec polovinom '60-ih se pojavljuju coperi sa dugackim prednjim viljuskama i to na bazi Engleskih, Italijanskih, Nemackih i Americkih motorcikala. Dakle zabluda da su coperi osmisljeni u americi je jos uvek prisutna ali cinjenica stoji da su se tih godina na s. americkom kontinentu pojavili vitki dugacki coperi kakve i danas vidjamo, napravljene u old skul maniru, koje su tada vozili buntovnici, hipici, ljudi slobodnog uma.Kako god '70-e godine donose pojavu jedne citave subkulture vezane za copere, rok muziku, filozofiju. Ali i  jos duze viljuske i veca medjuosovinska rastojanja na coperima kao i neobicno dizajnirane volane  koji su do pocetka'80-ih kulminirali u oblicima i velicinama i tokom sledecih 10-tak godina vratili se na cetri klasicna oblika i blage varijacije na iste. Sam kraj '70-ih donosi i masovnu pojavu cetri najjace Japanske firme koji su odmah osetili sta trziste trazi i ponudili paletu dobrih, lepih, pouzdanih a jeftinih fabrickih castom motorcikala. Mnogi od tih modela se u izvornom ali i copovanom stanju voze bez problema i dan danas, ali su zasigurno naj zasluzniji za veliki broj izuzetno lepih prerada u sve vrste copera.'90e donose jos vise dobrih i lepih modela fabrickih kastoma ali razvijanje kulta copera. Zadnja decenija donosi masovno vracanje kultu copera i kruzera ali i sa jakim uticajem firme Harley Davidson koja se posle svih nevolja vratila u igru i ponudila veoma dobre,nove, interesantne ali i skupe modele.   Namerno cu ovu pricu ilustrovati sa fotografijama jednog te istog motorcikla novije generacije, Kineske proizvodnje ali starih kvaliteta da bi razlike bile sto vise uocljive. Izmene tockova, ogibljenja, komandi, upravljaca,tankova, izduvnih sistema pa cak i citavog agregata kao i mnoge druge modifikacije na samoj sasiji su dovele do toga da jedan sasvim solidan i cenom relativno pristupacan motorcikl, moze da pokrije vecinu pravaca i vrsta copera. Ne zaboravite, ono sto mi u zargonu zovemo coperima su u stvarnosti samo fabricki soft coperi ili kruzeri...za pravi dobar coper je potrebno mnogo vise...to je odredjeno stanje uma u kome vlasnik bilo kojeg motorcikla, ne bitne marke ili kubikaze, ulaze svoje ideje i slobodu svoga uma...potrebno je dosta znanja, truda i naravno prokletog novca. Ali se isplati, zadovoljstvo je veliko. Koliko god bilo istih ili slicnih motorcikala, vas ce uvek biti jedan i jedini takav, i na svoj nacin originalan.
cistokrvni "Boober" stare skole nastao na osnovi Regal Raptora- Daytonevisitors can't see pics , please register or login
old school coper na bazi istog motorcikla       visitors can't see pics , please register or login
Bord reiser
visitors can't see pics , please register or login
Roadster
visitors can't see pics , please register or login
Kruzer
visitors can't see pics , please register or login
Soft coper
visitors can't see pics , please register or login
Bober-soft teil zadnje ogibljenje
visitors can't see pics , please register or login
Coper sa soft teil ogibljenjem i drag upravljacem
visitors can't see pics , please register or login
Hard teil Bober
visitors can't see pics , please register or login
Trajk
visitors can't see pics , please register or login

Sandokan:
 ;)
jel ono osma slika bese tvoj raptor ???
lepa tema !

Boban-motomehanika:
Dva tipicna predstavnika fabrickih kastoma proizvedenih u velikim serijama...


visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login

visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login


ps. klikom na sliku mozete je pogledati u punoj velicini  ;)

Boban-motomehanika:
Ride Free II on Vimeo

Ride Free With The Hobo on Vimeo

Daci:
Ride Free With The Hobo on Vimeo

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju